Co všechno je třeba zařídit, aby byla sportovní hala připravena na MMA akci? Nejen na to jsme se zeptali jednoho z nejpovolanějších lidí v Česku a na Slovensku, Michala Pavla, který je event directorem organizace OKTAGON MMA.
Michale, v OKTAGON MMA pracuješ jako event director, zkus lidem přiblížit svou pozici.
Event director je člověk, který řeší včechny akce, které se v OKTAGON-u uskuteční. Od menších, jako jsou tiskové konference, případně OKTAGON dny, až po velké turnaje, které organizujeme napříč Českem a Slovenskem.
Dá se říci, že zodpovídáš za to, aby na turnaji vše fungovalo, jak má?
Přesně tak. A nejen na turnaji, ale i dny před tím. Zápasníci a organizační tým musí mít kde bydlet, co jíst, kde trénovat. Musí mít správné oblečení, musí se dostat z hotelu na halu a zpět. Stejně tak hala na turnaj musí přípravená. S tím je spojené najímání security, hostesek, cateringu a celá řada dalších povinností.

Jaká největší úskalí musíte řešit v jednotlivých halách? Kde nastávají problémy?
Některé haly jsou starší a nejsou na podobné eventy vybavené. Musíme tedy doobjednávat mobiliář, posilovat internet, detailně naplánovat navigaci a mnoho dalšího.
Jak se liší organizací například turnaj v O2 Areně se Štvanicí?
To je skvělý příklad protikladů. O2 Aréna, jako místo, kde se eventy konají každý den, má k dispozici téměř vše. Přes židličky, stoly, pásky, zásobovací dvůr, jasně daná pravidla, až po profesionální spolupracující tým lidí, který má na starosti jednotlivé oblasti eventu. Za to Štvanice, tam stavíš akci od začátku, dá se říct od nuly. Vše si musíš objednat, na nic nesmíš zapomenout, protože pokud to nemáš v potřebný čas na místě, Štvanice nedisponuje téměř ničím, co bys mohl na event použít. Na druhou stranu má také Štvanice oproti O2 Aréně svá pozitiva. Můžeš si například stánky s merchem či občerstvením umístit, kde potřebuješ. Toky lidí tomu přizpůsobíš a máš vyhráno. V O2 Aréně má vše své místo a pořádek.

Kolik lidí se podílí na stavění klece a kolik to trvá? Jde vám to rychleji než v minulosti?
Klec jsme na přelomu roku modernizovali a oproti té původní i zvětšili. S tím přibylo také práce a starostí. Nicméně tým ji už od jejího pořízení skládal tolikrát, že se nám daří vše zrychlovat. Abych odpověděl na tvou otázku, tak klec staví cca 10 až 12 lidí a zabere jim to okolo 5 hodin.
Jsi během turnajů nervózní a stále soustředěný, nebo když to všechno začne, užíváš si okamžik?
Má práce končí až s posledním dotazem na poturnajové tiskové konferenci, deinstalaci a odvozem všech našich věcí. Takže soustředěnost začátkem eventu určitě nekončí. Mám takový nepsaný rituál, že se do obleku převlékám, až když vše funguje, jak má. Ideální by to bylo třeba hodinu před začátkem akce. Někdy jsem ale v “pracovním” ještě třeba druhý třetí zápas.

Který dosavadní turnaj byl pro tebe největším milníkem?
Asi hned ten první, OKTAGON 1. Turnaj, který bude mít 10.12. už páté výročí. Přestože jsem se na něm produkčně přímo nepodílel, pomáhal jsem s fundraisingem. A měl jsem tak možnost seznámit se s organizací OKTAGON MMA i zevnitř.
Pokud by sis mohl vybrat libovolný event, na kterém by ses chtěl podílet, co by to bylo?
Z těch sportovních asi vyhlášený Super Bowl. Tedy na akci, kde se vrcholový sport potkává se špičkou marketingu. Z těch mimosportovních mě jako první napadá artový Burning Man.
Photo credits: Michal Pavel, OKTAGON MMA, Instagram