Spojení UMPRUM a McDonald’s přineslo dva krátké filmy o budoucnosti jídla

V roce 2018 oslovila společnost McDonald’s UMPRUM neboli Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze ke spolupráci. Výsledkem byl workshop na téma budoucnost jídla, v rámci kterého vzniklo několik motivů a následně 3D modelů. Ty od Tomáše Rachunka Terezie Lexové byly ale natolik povedené, že se je společnosti McDonald’s a Amazing rozhodly zfilmovat. Oba snímky se nyní staly součástí kampaně Naše protože, kterou společnost McDonald’s nabádá k šetrnému a udržitelnému přístupu k naší planetě.

Původním zadáním zmíněného workshopu bylo to, aby studenti zhmotnili své vize ohledně budoucnosti jídla. Z mnoha návrhů, do kterých bylo zapojeno hned několik tehdejších studentů, měly poté vzniknout 3D modely vystavené v rámci speciální výstavy. Náměty Mycophyta a Parametric byly ale natolik kreativní a úchvatné, že se McDonald’s rozhodl pracovat na nich a posunout je ještě o něco dál. K projektu byla proto přizvána také společnost Amazing, s níž poté společně vznikly náměty, scénáře a výsledné filmy.

Studenti při navrhování jejich futuristických vizí byli pod dohledem a vedením designéra Michala Froňka, který na UMPRUM funguje jako vedoucí Ateliéru produktového designu. „Spolupracím s komerčními subjekty se naše škola nebrání, právě naopak. Spojování uměleckého a průmyslového světa s komerční sférou je zajímavým tvůrčím procesem, který může našim studentům hodně dát,“ říká Michal Froněk o spolupráci s McDonald’s. „Je skvělé, když vidíte, jak akademická sféra může ovlivnit tu komerční a korporátní. V případě této spolupráce se navíc jednalo o zajímavý tvůrčí proces, protože zadání bylo možné různě ohýbat a přizpůsobovat a každý student jej tak mohl zpracovat po vlastní ose,“ dodává.

Ze spolupráce s UMPRUM je spokojená i Jitka Pajurková, ředitelka PR a komunikace McDonald’s ČR a SK, která o projektu říká: „Ze spolupráce se studenty UMPRUM jsme nadšení, stejně jako z jejich motivů a filmů jako takových. Díky zapojení nadaných nadšených mladých lidí vznikly nádherné, a především vysoce kreativní a kvalitně zpracované futuristické filmy a my jsme moc rádi, že je konečně můžeme představit široké veřejnosti.“

Celý projekt je napojený na kampaň Naše protože, jejíž prostřednictvím McDonald’s nabádá lidstvo k šetrnému přístupu k přírodě a planetě Zemi, protože budoucnost tvoříme již dnes. Řetězec fastfoodů prosazuje udržitelnost už desítky let, právě proto se v každé pobočce jídlo servíruje v obalech z recyklovaného a certifikovaného papíru, plastové nádobí jako kelímky, brčka a příbory nahradila firma papírovými a dřevěnými a v neposlední řadě také za své zákazníky i dodavatele třídí nebo jinak zpracovává veškerý odpad.

Film Mycophyta od Tomáše Rachůnka i snímek Parametric od Terezie Lexové najdeš přímo na YouTube kanále McDonald’s Česko a Slovensko, tak si běž obojí pustit. Ručím za to, že tě vize těchto dvou absolventů určitě zaujmou.